free css templates

PREVENCIJSKI PROGRAMI
MLADIH SPORTAŠA

Mobirise

ZAŠTO SU BITNI PREVENCIJSKI
PROGRAMI DJECE I MLADIH U SPORTU I
OD ČEGA SE SASTOJE? 

Dva su principa kojima se preventivni program mladih sportaša mora voditi kako bi se mladom organizmu omogućilo zdravo i nesmetano bavljenje sportom te spriječilo moguće ozljede. 

Prvi princip je redoslijed postupaka u samom treningu koji se sastoje od postepenog podizanja temperature tijela, temeljitog razgibavanja i istezanja prije i nakon treninga.

Drugi princip je podrška rastu i razvoju kroz trening, odnosno prilagođavanje intenziteta treninga individualnim sposobnostima samog djeteta.

Mobirise

Dijete Vam se žali da je u posljednje vrijeme umorno te nerado odlazi na treninge ili u školu?
Osim preopterećenja uzrokovanog treningom, umor mladih sportaša može biti podloga za ozljeđivanje.

Prva je vrsta umora akutni umor. Rezultat je vrlo intenzivnog treninga za određenu dob te, ako se ne pojavljuje učestalo, obično je samo potreban kvalitetan odmor do sljedećeg treninga

Druga je vrsta umora kronični umor. Ovo je stanje ozbiljnije te se očituje padom fizičkih i psiholoških sposobnosti. Praćeno je općenitom bezvoljnošću te može biti karakterizirano glavoboljama, vrtoglavicama, padom imuniteta, povišenom tjelesnom temperaturom, mialgijama (bol u mišićima) ili artralgijama (bol u zglobovima) koje se ne povezuju padom ili udarcima. Lijek je duži odmor bez treninga te rasterećivanje djeteta mnogobrojnih obveza. 

Mobirise

Primjetili ste kako Vaše dijete dominantno koristi jednu stranu tijela u sportu kojim se bavi? U njegovom sportu dominiraju skakačke aktivnosti ili se zahtjeva izrazita jakost samo gornjeg ili samo donjeg dijela tijela?

Kako bi se tijelo sportaša moglo prilagoditi povećanim opterećenjima koje pred njega stavlja sportska aktivnost, ono uči razvijati kompenzatorne kretnje. To znači da se pri opterećenju jedne strane tijela, primjerice u tenisu, može dogoditi zanemarivanje druge strane tijela što vodi laganoj asimetriji snage trupa lijeve i desne strane. Ova je činjenica posebno važna ako znamo da sportska aktivnost formira tijelo mladih osoba što može dovesti do ozbiljnih ozljeda. Upravo je takve stvari bitno primjetiti te individualno prilagođenim preventivnim programima djelovati u sprječavanju neravnomjernog i nepravilnog rasta i razvoja.  

ŠTO ZA DIJETE SPORTAŠA ZNAČI PREVENCIJA U SPORTU?

Snaga

Jačanje onih mišićnih skupina ili mišića koji svojom snagom ne daju određenom zglobu dovoljnu stabilnost. Usklađivanje snage agonističkih i antagonističkih (oni mišići koji izvode i oni koji pomažu) skupina mišića određenog ekstremiteta kako bi se ostvario njihov optimalni ravnotežni odnos. Jačanje snage samog trupa kao osnove za razvoj stabilnosti čime se sprječava ozljeda i bolovi u kralježnici.

Fleksibilnost

Briga o razvoju fleksibilnosti mišića tijekom ubrzane faze rasta te time sprječavanje ozljeda na tetivama (hvatištima za kosti). Rasterećivanje onih mišića koji su tijekom treninga djeteta preopterećeni kako bi se izbjegao sindrom prenaprezanja.

Koordinacija

Usklađivanje snage lijeve i desne strane trupa kod sportova koji zahtjevaju dominantno korištenje samo jedne strane te sprječavanje nastanka asimetrija. Razvoj koordinacije kako bi dijete bilo što spretnije te time izbjeglo ozljede pri situacijama gdje se ne nalazi u ravnoteži.

© Copyright 2020 Preventis - Prava su pridržana / Izradio webfix.hr